Atop Consulting

”Att lyssna är skillnaden mellan att lyckas och inte”

Det säger Alec Briem, vd på EuroWell. Han hade länge försökt få leverantörer att förstå företagets komplexa verksamhet, dessvärre utan större framgång. Tills han kom han i kontakt med Atop Consulting.

EuroWell får varumärken och produkter att synas. Deras specialitet är att tillverka reklammaterial för uppseendeväckande skylting och exponering av dagligvaruprodukter. Eurowell tillverkar och säljer bland annat så kallade pall-svep, streamers, banderoller och vepor. För att kunna göra offerter och leverera produkterna till butik krävs att flera faktorer och leverantörer kopplas samman.
 
- På ytan ser det nog ganska lätt ut, men vår verksamhet är komplex. Det är så många delar som ska synkas för att vi ska kunna leverera. Vi behövde ett ordersystem som kunde hantera hela processen, berättar Alec Briem, vd på EuroWell.

Mats Beiming på Atop satte sig in i EuroWells verksamhet och byggde en offertkalkylator i Excel som tog hänsyn till alla ingående parametrar (från trycktekniker till färger och längder). Därefter tog han sig an arbetet att bygga ett nytt ordersystem, baserat på Access.
- Mats var bra, men jag var ändå förbannad… Jag tyckte att det var för jäkligt att vi inte hade kommit i kontakt med honom tidigare (haha)! En annan leverantör hade redan lagt ner 600 timmar – 600 timmar - på att ta fram ett system. Utan resultat. Och så kommer Mats och fixar allt på inte ens en sjättedel av tiden.

Varför klarade Mats uppdraget så snabbt tror du?
- Han gjorde ett bra förarbete. Han visste vilka frågor han skulle ställa. Och han var ödmjuk och lyssnade. Det är skillnaden mellan att lyckas och inte. Andra levererar lösningar efter den värd som de lever i. De försöker inte ens förstå kundens verklighet. Mats var lyhörd och intresserad av att lära sig vår verksamhet. Jag kan varmt rekommendera honom.

 

Atop Consulting AB, Tfn: 08-544 03 300, info@atop.nu
Atop Consulting